[ÚLTIMA HORA]Un Jutjat de Barcelona condemna “El País” a publicar una rectificació per aquest article crític sobre TV3

El Jutjat de Primera Instància número 20 de Barcelona condemna “El País” a publicar una rectificació per un article crític sobre TV3, que la televisió pública considera que perjudicava la seva imatge. TV3 va demanar la rectificació, però el diari no en va fer cas. Ara, la jutge dona la raó a TV3.

El diumenge 12 de novembre, “El País” va publicar en portada aquest titular: “Una setmana veient només TV3”. I a dins, a dues pàgines, un gran article crític sobre TV3 i els seus informatius. Es deia que el dia de la vaga general, TV3 a penes havia proporcionat dades i havia parlat de seguiment desigual. La jutge, però, l’obliga a rectificar. TV3 sí que va donar diverses dades de seguiment de la vaga i va mostrar-ne molts exemples.

L’article també assegurava que l'”InfoK” havia utilitzat la imatge dels Jordis per explicar què és un pres polític: en el vídeo no sortien els Jordis, sinó dos periodistes del programa infantil.

“El País” també assegurava que TV3 “mai parlava de la fuga d’empreses”. Amb la sentència, això també s’ha de rectificar: en aquelles dates, en més de 30 ocasions els telenotícies i “Els matins” n’havien parlat. També deia que els polítics de Ciutadans o del PSC no solien sortir fins al minut 20 dels informatius o que els partits espanyols o Espanya no existeixen a TV3, cosa que no és certa.

Segons informa TV3, L’article també va donar dades inexactes quan explicava la cobertura de TV3 del cas dels professors de la Seu d’Urgell acusats d’incitar a l’odi o quan va parlar de la declaració de Forcadell davant del Suprem. Per tot això, el jutjat condemna “El País” i el seu director a publicar la rectificació en paper i en digital amb el mateix tipus de lletra i la mateixa paginació. La sentència es pot recórrer.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.